גוגל- האח הגדול יודע כל, הוא מזמן כבר לא רק מנוע חיפוש. הוא אלגוריתם מתוחכם שיודע לתרגם כל פעולה שלנו ברשת ולהפיק ממנה דאטה בייס ועל ידי כך לדייק ולטרגט אותנו כקהל יעד פרסומי. לפיכך אם יש לך עסק, התמחות או שירות שאתה רוצה למכור- פרסום בגוגל הוא אחד המקומות היעילים לשיווק את העסק שלך. משתי סיבות לפחות- האחת בגוגל הקהל שלך מחפש אותך וכדאי שתהיה נוכח (או שאת לטרת הבשר הזו יקבל המתחרה שלך), השנייה- גוגל כבר תעשה את החישובים שלה ותשגר אותך לראש הרשימה אם רק תעבוד נכון.

אז מאיפה מתחילים לפרסם

רגע לפני שיוצאים לאור להופעת בכורה אתם צריכים לעבוד על תסריט. בתסריט הכוונה לאתר ראוי ומכובד הבנוי על פי צורכי העסק, אם זו חנות, שירות שאתם נותנים, ידע שאתם מעבירים וכו. האתר נסרק על ידי העין הבוחנת של גוגל ומקבל לצורך העניין-ציון. הציון הזה יהווה חלק משיקולי המערכת במיקום האורגני שלכם על פודיום מנוע החיפוש של גוגל.

איך להתחיל לפרסם בגוגל

קצת על קידום אתרים

עכשיו יש לכם אתר ואתם רוצים שבעת חיפוש מוצר ממשפחת המוצרים המתחרים שלכם, אתם תופיעו כאחת האופציות הראשונות, בעמוד הראשון ובאופן יציב. ישנן שתי דרכים לקדם את האתר שלכם ולשמור על מדליית הזהב. אורגני וממומן. בשתי הדרכים המפתח הוא מילות המפתח. אבל לא רק.

מילות המפתח הן אותן מילות חיפוש שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם מזינים כשהם מחפשים אתכם. איך מוצאים ומדייקים אותן? היריעה קצרה מלהכיל, אבל זה הרעיון- כדי להתמקם גבוה אבל על הפסגה הרלוונטית צריך למצוא את המילים הנכונות. אפשר להתקדם. נניח רגע בצד את הקידום האורגני ונתייחס לפרסום ממומן בגוגל.

פרסום ממומן בגוגל אלו אותן שלושת התוצאות הראשונות בעמוד שמעליהן מופיעה המילה מודעה. אתם רוצים להיות שם? עליכם לפתוח חשבון מודעות- גוגל אדוורדס. מדובר בתהליך לא מורכב בסיומו תוכלו להתחיל לאפיין את הקמפיין שלכם. שם תוכלו להגדיר את התקציב היומי/ שבועי /חודשי של הקמפיין ולעצב את הקמפיין ברמת התוספים, להפוך את המודעה לאפקטיבית ונגישה ללידים וכמובן לקבל דירוג גבוה- Ad rank. כאן גם נצטרך להזין את מילות המפתח שנבחרו בקפידה בטרם עת. מיד בהמשך נקבל את המחיר הממוצע להקלקה, כמות ומחיר יומי. זהו בגדול. ממש בגדול.

ובכל זאת…

סביר להניח כי אם אתם בעלי עסק או בעלי התמחות, אתם משקיעים את מירב הזמן והמאמצים באופן טבעי במה שאתם הכי טובים בו ויהיה לכם קשה למצוא את הפנאי לעסוק בשיווק ופרסום המוצר שלכם. במקרה כזה אחד הטיפים לניהול זמן המשמעותיים ביותר שתוכלו לקבל הוא- קחו איש מקצוע שיעשה את זה בשבלכן.ם ונצלו את הזמן לעשות את מה שאתם יודעים לעשות הכי טוב. בהצלחה.

מאמר זה נכתב עבור Spresso – מגזין לעסקים