אז למה בעצם לעשות את זה לעצמכם? ניהול עסק יכול להיות עניין מאיים ביותר לרוב האנשים. בדרך כלל ניהול עסק כולל ניהול לקוחות, ניהול תקציב, ניהול מוצר (אם אתם מוכרים משהו פיזי אז ייבוא, ייצוא, מכון תקנים וכדומה). בניהול עסק עצמאי העבודה אינה מסתיימת בחמש היא מלווה אותך תמיד לאורך כל היום, בניהול עסק אתה צריך לשלם לעצמך את המשכורת, את ימי החופש הביטוח הלאומי הפנסיה ועוד. אז למה? מפליא לשמוע שיש אנשים רבים שמעדיפים לנהל עסק עצמאי לא רק בגלל הרווח הפוטנציאלי שהם יכולים להפיק ממנו, אלא ובעיקר בגלל מניעים כמו הנאה מהעבודה וערכים של מימוש עצמי. הכל במאמר הבא- עסקים קטנים איך להצליח
מי הם האנשים בעלי עסקים קטנים בישראל?
עסקים קטנים איך להצליח ישנן שתי קבוצות עיקריות של אנשים בפורטל העסקים הקטנים. שתי קבוצות שעסק קטן בהחלט יכול להשתלם להן: אלו בעלי פרופסיה נצרכת. כלומר, כאלו שהמקצוע שלהם הוא נדרש ולפיכך יוכלו להחזיר את ההשקעה שלהם בבניית העסק תוך שנה ואף פחות (רופאי שיניים, אורתודנטים, טכנאים במגוון תחומים, יועצים ועוד). הקבוצה השנייה היא אותם אלא שלא מעוניינים יותר לעבוד בעבודות שאינן מתגמלות בשעות קבועות תשע עד חמש, עם בוס על הראש ותחושה של חוסר סיפוק ומימוש עצמי. בקבוצה הזו נכללים חבר'ה צעירים שלא למדו לימודים גבוהים, חבר'ה מבוגרים יחסית שהם מובטלים, אימהות שמתקשות לחזור למעגל העבודה, או כל אדם שמעוניין לעבוד במשהו שהוא עוד עלול ליהנות ממנו ולהרגיש מסופק.
אז איך עסקים קטנים מצליחים?
עסקים קטנים איך להצליח האמת היא שאין חוקים ברורים. זה לא מתמטיקה של מאחד ועוד אחד יצאו שניים. מה שאנו מציעים כאן אלו שלושה כללי יסוד שיכולים לסייע לכם להתנהל טוב יותר עם העסק שלכם: כלל ראשון – שתפו אחרים. התייעצו עם אחרים על מהלכים שאתם עושים. תמיד טוב לשמוע עוד דעות. שתפו אחרים בהצלחה שלכם. תפרגנו לעסקים אחרים בפורטל העסקים והם בתמורה יפרגנו לכם. זו הדרך הטובה ביותר לנטוורקינג ושיתופי פעולה.
כלל שני- אל תתפשרו על איכול ושירות. תהיו מקצועיים לאורך כל הדרך ותנו את השירות הטוב ביותר ללקוח. הכימיה עם הלקוח חשובה לפעמים יותר מההתנהלות המקצועית או הכלכלית מולו. לקוח שמרגיש שמקשיבים לו ומבינים אותו יהיה לקוח מרוצה יותר.
כלל שלישי- תהיו פתוחים ללמידה. תנסו כל הזמן להתחדש וללמוד עוד ועוד על העסק שלכם. תקיעות והתקבעות הן תכונות שבסוף יביאו לנפילה. תנסו לקחת קורסים, ללמוד מאחרים, להתמקצע עוד ועוד כמה שניתן על מנת שהעסק שלכם יתחדש והשרות שתתנו יהיה מעודכן כל הזמן.