שיווק במדיה הדיגיטלית

מה היא מדיה דיגיטלית?

מדיה דיגיטלית היא כמות של מידע שנשמר ברשת האינטרנט אם זה באתרי אינטרנט או ברשתות חברתיות וכ’ו. כיום בעידן שאנו חיים את האינטרנט והמידה הדיגיטלית הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו אנו חייבים להשתמש בכלי הגדול והחזק הזה בכדי לבצע שיווק. ניתן לבצע את השיווק ברשתות החברתיות ובאתרי אינטרנט שנמצאי ברשת. שיווק במדיה הדיגיטלית הוא מהיר מדויק וחזק.

באילו מקומות מומלץ לפרסם?

במדיה הדיגיטלית ישנם המון מקומות שניתן לפרסם את התוכן שאנו רוצים לשווק לעסק שלנו. אם אנחנו רוצים לבצע שיווק במדיה הדיגיטלית עלינו לדעת מה הם המקומות החזקים ביותר במדיה הדיגיטלית. בעידן של היום פרסום ברשתות החברתיות הוא המומלץ ביותר, למשל פייסבוק או אינסטגרם שהם נחשבות החזקות ביותר, ניתן למצוא גם את אתרי החדשות הגדולים ופורטלי רלוונטיים כמו פורטל דיגיטל או פורטלים תוכן מעניינים.

תקציב

כמו בכל שיווק שאנו עושים בין אם זה במדיה הדיגיטלית או בתקשורת הישנה (טלוויזיה ועיתונים) חשוב מאוד לבצי תכנון וחישוב תקציב. בעל העק אשר רוצה לפרסם את העסק שלו במדיה הדיגיטלית ואינו ביצע ניהול תקציב, לא יצלח לפרסם בכל המקומות שהוא רוצה כי אם ישיקע את מיטב תקציבו במקום אחד לא יוכל לבצע שיווק בפלטפורמות אחרות שיכולות לתרום לעסק בצורה גבוהה מאוד .

כלים לניהול עסקים גדולים וקטנים

מה העסק עושה?

טעויות רבות של בעלי עסקים הן שהם בד”כ רצים עם ערימת כסף בכדי להשקיע בעסק שלהם אבל הם אינם יודעים בדיוק במה העסק שלהם יעסוק ואיזה שירות ייתן ולכן חשוב מאוד לגבש החלטה ולדעת מראש במה העסק יעסוק ומה השירות שייתן. יזמים רבים שרוצים להקים עסק חדש חייבים לשאול את עצמם את השאלות האלה בכדי לתת לעסק שלהם התחלה טובה חזקה ויציבה.

ניהול תקציב

ניהול תקציב הוא הכלי חשוב מאוד להצלחת העסק. ניהול התקציב מבטיח בעצם לבעל העסק שהוא צופה את ההוצאות שלו ומכין עצמו מראש לכל תרחיש שיכול לקרות לו במהלך בניית העסק בין אם זה השקעה אותה רוצה בעל העסק להשקיע, לדעת מתי ניתן לרכוש דברים ומתי יש לצמצם. רבים ממנהלי עסקים חדשים אינם מבצעים את פעלת תכנון וניהול התקציב ומוצאים את עצמם בחובות גדולים ובמקרים קשיים יותר בפשיטת רגל. לכן חשוב מוד לבצע תכנון וניהול תקציב.

מי קהל המטרה?

כל בעל עסק צריך לבצע מחקר ופילוח שוק בכדי להבין מי הוא הקהל שאליו צריך לפנות. רבים מבעלי העסקים הצעירים “יורים לכל הכיוונים” ומשקיעים את הכסף לשיווק שלהם במקומות לא רלוונטיים ולכן נוצר בזבוז גדול של כסף שבכך גם התבזבז הרבה כסף וגם הלקוחות שרצינו שיגיעו ויירכשו את המוצר, לא יעשו זאת.

לימודי יזמות

אם בוערת בך התשוקה לפרוץ אל שוק העסקים עם רעיון חדש וגדול למיזם עסקי, אם יש בך רעיונות עסקיים וטכנולוגיים שהיית חולם או חולמת לממש במציאות, להקים את אותו הסטארט אפ שתמיד חלמת עליו אז לימודי יזמות עסקית אלו הלימודים בשבילך.

אז מה זה בעצם יזמות?

יזמות בהגדרה זה תחום ידע העוסק בהתחלה של חברות, פרויקטים או אירועים.  יזם הוא מי שעוסק בתהליך ההוצאה לפועל וניהול של כל הפעולות הדרושות להקמת עסק חדש או תחום פעילות חדש בעסק קיים. בפני היזם עומדים קשיים ומכשולים רבים. מלבד רעיון מהפכני וחדיש, היזם גם נדרש להבנה בסיסית ולפעמים התמחות בנושאים מגוונים הכלולים בהקמה של עסק חדש. התחומים בהם כדאי שיהיה ליזם ידע בהם הם תחום הכספים, החוק והמשפט, ניהול כוח אדם, שיווק וטכנולוגיה. מאחר ומדובר בספקטרום רחב של התמחויות וידע, רבים הם היזמים והמיזמים שנכשלים ולא מצליחים להתממש. חלק עקב שיווק לקוי, חלק עקב ניתוח נתונים לקוי ועוד. לימודי יזמות זהו ענף שמציע למי שחשקה נפשו להתמחות בתחום מסוים, מגוון של כלים פרקטיים וידע בסיסי הנדרשים לו כדי להצליח במשימה שלו. למשל לימודי יזמות נדל”ן, תחום מאוד מבוקש שרבים מאמינים שהם יכולים להתמקצע בו, חושפים את התלמיד למגוון נושאים שיכולים לסייע להצלחתו. יזם הנדל”ן ילמד איך להעריך נכון שווי של נכס, כיצד להשביח נכסים, את כל הנושא של תמ”א 38, קצת על גיוס אשראי ועל תחום המשכנתאות וכמובן ייחשף גם לתחום הנדל”ן בחו”ל.

מהם סוגי היזמות?

מושג היזמות הוא מושג נרחב וניתן לחלק אותו לארבעה סוגים עיקריים: יזמות עסקית, הכוונה היא כפי שהוסבר מעלה לניהול והוצאה לפעול של עסק חדש. יזמות עסקית יכולה להתרחש במגוון תחומים מיזמות נדל”ן (קניה של נכסים זולים, השבחתם ואז מכירתם במחיר רווח) ועד להזנקה של חברת סטארט אפ. סוג נוסף של יזמות היא יזמות פוליטית. זהו תחום בו היזם מנסה לצבור תקציבים ולהעצים את כוחו המנהלי. זהו תחום שרוב היזמים בו הם פוליטיקאים.  הסוג השלישי הוא יזמות חברתית. בסוג זה של יזמות משתמשים היזמים בכלים דומים מאוד לאלו שביזמות העסקית, אך שהפעם המטרה היא לתת מענה לבעיות חברתיות. סוג היזמות האחרון שנדון בו בקצרה הוא היזמות הסביבתית. בתחום זה מנסה היזם למצוא פתרונות לבעיות הקשורות לסביבה. לרוב יזמות סביבתית נעשית באופן פילנטרופי אך ישנם גם רבים מהזימים הסביבתיים שמזהים את הצורך הסביבתי כהזדמנות עסקית לכל דבר.