נטוורקינג

מה הוא נטוורקינג?

נטוורקינג , או בעברית רִשּׁוּת עסקי היא גישה שיווקית שעושה שימוש במפגשים חברתיים של אנשי עסקים ובעלי עסקים למטרת יצירת רשתות חברתיות העשויות להוביל לשיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות מכל סוגי העסקים שראה לבעלי העסקים.

מה היא מטרת הנטוורקינג?

מטרת הנטוורקינג היא בעצם לתת הזמנויו לבעלי העסקים להיפגש עם בעלי עסקים אחרים ולנסות וללמוד אחד מהשני מה הן ההמלצו שאפשר ללמוד אחד מהשני או למצוא שיתופי פעולה עסקיים ובעצם לעזור אחד לשני להצליח ולמוצא לקוחות נוספים לעסק שלהם. כולם בעצם מדברים על העסק שלהם נוצרת שיחה על העסקים של כל אחד ואחד ובכך נוצר קשר בין אחד לשני וגם שיתופי פעולה.

היכן מתקיימים מפגשי הנטוורקינג

מפגשי הנטוורקינג בד”כ נעשים אחד בין השני ברשתות החברתיות ואו מפרסמים זאת באמצעי התקשורת. ניתן לארגן זאת באופן עצמאי או דרך אמצעי התקשורת.

ניהול תקציב

מה הוא ניהול תקציב ולמה הוא נחוץ לנו כלכך?

לכל בעל עסק יש כמות כסף שאותו הוא מחליט להשקיע בעסק שלו, בין אם זה ציוד להכנת המוצר , שיווק וציוד משרדי למשרד של בעל העסק.אבל על כל בעל עסק לדעת ולחשב על מה הוא הולך להשקיע בעסק שלו ובמה הוא בוחר שלא להשקיע ולכאן נכנס לתמונה “ניהול תקציב”. בכל עסק בין אם הוא גדול או קטן יש “מנהל תקציבים” האיש שאומר כמה כסף יש להשקיע איפה. בעל העסק יושב עם מנהל התקציב שממליץ לו מה להשקיע וכמה ומסביר כמה כסף יישאר לו לאחר ההשקעה וכמה ייכנס ללו לאחר ההשקעה.

חוסר בניהול תקציב והשלכותיו

כאשר אנו פותחים עסק ללא מנהל תקציבים אנו בעצם חושפים את עצמנו למקום שאנו לא יודעים איפה אנו רוצים להשקיע את כספנו וכמה יש לנו בחשבון הבנק שלנו. דבר זה יכול לגרום לנזקים כלכליים ואישיים וגם יכול לגרום לקריסת החברה.כאשר אנו מנהלים תקציב אנחנו יודעים בדיוק לצפות את העתיד כי אנ יודעים כמה נשקיע כסף ועל מה,

מי צורך שירות של מנהל תקציבים ומי יכול להיות מנהל תקציבים?

מנהל תקציב קיים כמעט בכל ענף, עסק או חברה. כל יזם מתחיל או בעל עסק קטן או גדול מומלץ שיהיה לו מנהל תקציבים..מנהל תקציב יכול להילמד במסגרת תואר ראשון כאשר הסטודנטים לומדים מה הוא מנהל תקציב ואיך לדעת על מה להשקיע ועל מה לא להשקיע. סטודנטים לכלכלה ילמדו יותר טוב על ניהול תקציב וניהול הכסף של החברה.

ניהול תקציב שייך רק לעולם העסקים?

ניהול תקציב לא שייך רק לעולם העסקים, כל אדם חייב לדעת איך לנהל את הכסף שלו לפי ההוצאות והמשכורת שלו. כך אותו אדם יכול לשמור על כמות כסף טובה שתישאר לו בסוף החודש וגם יוכל להינות מכספו למותרות שייבחר.

עושים עסקים

אז החלטתם שנמאס לכם לעבוד בשביל מישהו אחר? או שאולי הגעתם לגיל כזה שכבר קשה לכם למצוא מקום עבודה טוב שבאמת עושה לכם חשק לעבוד? או שאולי אתם מאלו שרוצים לבלות קצת יותר זמן עם הילדים? ישנן סיבות רבות ומגוונות מדוע אנשים בוחרים להפוך לעצמאים ולהקים לעצמם עסק, מה שבטוח בישראל שיעור העוסקים העצמאיים גדל משנה לשנה ובקרב נשים במיוחד ישנו זינוק של 9% בכמות העוסקות העצמאיות. נתונים אלו מצביעים בעיקר על כך ששוק העבודה בישראל אינו תמיד מאפשר לשכירים לחיות ברווחה כלכלית וברווחה אישית בד בבד. רבים מדי הם מקומות העבודה שדורשים מהעובד שעות עבודה ארוכות (תשע לפחות) ומציעים בתמורה תנאים סוציאליים ושכר בסיסי מאוד. הבחירה של נשים רבות לפרוש משוק העבודה ולהתחיל עסק עצמאי משלהן היא לפיכך נדרשת ומובנת מאוד, בעיקר לאור העובדה שנשים רבות נדרשות לנהל משק בית ולדאוג לילדים בשילוב עם עבודה.

ניהול עסק- איך עושים את זה?

צעד ראשון הוא לא לפחד. אל תפחדו ללכת עם הלב שלכם ועם מה שעושה לכם טוב. תמיד אפשר להתחיל בקטן, לנסות ולראות איך הדברים מתגלגלים ומשם לגדול ולפרוח. ישנם גם כאלו שבוחרים להישאר תחת השמיכה החמימה של השכיר ולעבוד חצי משרה ובד בבד לנהל עסק עצמאי קטן. אם להישאר שכיר בחצי משרה, זה מה שיסייע לכם לממש את עצמכם בעסק אז לכו על זה! זו אופציה לא רעה. בכל מקרה שתבחרו, ישנם שני מושגים עיקריים שכדאי להכיר:

עוסק פטור– זהו עוסק שפטור מלדרוש מס ערך מוסף בעסקאותיו ולכן אינו נדרש גם לשלם מע”מ על מחזור הכנסותיו. עוסק פטור מתאים לעסקים קטנים שמחזור העסקאות שלהם אינו עולה על 99,000 ₪ נכון ל 2018.

עוסק מורשה–  זהו עסק שמחזור העסקאות שלו עולה על 99,000 ₪ בשנה. עוסק זה ראשי יהיה לקזז מע”מ תשומות בהתנהלותו מול ספקים ויהיה ראשי להוסיף 17% מע”מ מלקוחותיו. לעוסק מורשה ישנן יתרונות וחסרונות. אחד החסרונות הגדולים הוא ההתנהלות הנוספת הנדרשת מול רשויות המס. היתרון העיקרי לעומת זאת, הוא עוסק מורשה נחשב לעסק גדול יותר מעוסק פטור ויכול להציע שירותים לעסקאות בשווי רב יותר.

העסק שלכם בהחלט יכול להתחיל כעסק פטור, להצליח ולגדול ולהפוך לעסק מורשה. כיום ישנו מגוון רחב של כלים לשיווק העסק לשם הגדלתו. שיווק באינטרנט, שיווק באמצעות אינדקס עסקים (אפיקי שיווק זולים יותר) ושיווק מסורתי באמצעות עיתונים ותקשורת. מה שלא תבחרו העיקר שהעזתם ושסדקתם אפילו טיפה את תקרת הזכוכית של שוק העבודה השכיר.