ניהול תקציב

Financial advisor with colleague

מה הוא ניהול תקציב ולמה הוא נחוץ לנו כלכך?

לכל בעל עסק יש כמות כסף שאותו הוא מחליט להשקיע בעסק שלו, בין אם זה ציוד להכנת המוצר , שיווק וציוד משרדי למשרד של בעל העסק.אבל על כל בעל עסק לדעת ולחשב על מה הוא הולך להשקיע בעסק שלו ובמה הוא בוחר שלא להשקיע ולכאן נכנס לתמונה “ניהול תקציב”. בכל עסק בין אם הוא גדול או קטן יש “מנהל תקציבים” האיש שאומר כמה כסף יש להשקיע איפה. בעל העסק יושב עם מנהל התקציב שממליץ לו מה להשקיע וכמה ומסביר כמה כסף יישאר לו לאחר ההשקעה וכמה ייכנס ללו לאחר ההשקעה.

חוסר בניהול תקציב והשלכותיו

כאשר אנו פותחים עסק ללא מנהל תקציבים אנו בעצם חושפים את עצמנו למקום שאנו לא יודעים איפה אנו רוצים להשקיע את כספנו וכמה יש לנו בחשבון הבנק שלנו. דבר זה יכול לגרום לנזקים כלכליים ואישיים וגם יכול לגרום לקריסת החברה.כאשר אנו מנהלים תקציב אנחנו יודעים בדיוק לצפות את העתיד כי אנ יודעים כמה נשקיע כסף ועל מה,

מי צורך שירות של מנהל תקציבים ומי יכול להיות מנהל תקציבים?

מנהל תקציב קיים כמעט בכל ענף, עסק או חברה. כל יזם מתחיל או בעל עסק קטן או גדול מומלץ שיהיה לו מנהל תקציבים..מנהל תקציב יכול להילמד במסגרת תואר ראשון כאשר הסטודנטים לומדים מה הוא מנהל תקציב ואיך לדעת על מה להשקיע ועל מה לא להשקיע. סטודנטים לכלכלה ילמדו יותר טוב על ניהול תקציב וניהול הכסף של החברה.

ניהול תקציב שייך רק לעולם העסקים?

ניהול תקציב לא שייך רק לעולם העסקים, כל אדם חייב לדעת איך לנהל את הכסף שלו לפי ההוצאות והמשכורת שלו. כך אותו אדם יכול לשמור על כמות כסף טובה שתישאר לו בסוף החודש וגם יוכל להינות מכספו למותרות שייבחר.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך: