מהו שיווק אינטרנטי?

Internet-marketing

שיווק באינטרנט או שיווק אינטרנטי הוא כיום אפיק השיווק העיקרי במה שנקרא המסחר האלקטרוני. ככל ששרשת האינטרנט מתפשטת ונעשית פופולרית יותר כך שיווק באינטרנט לעסקים גדולים וקטנים כאחד הופך להיות יותר אטרקטיבי. שיווק באינטרנט לעסקים קטנים כגדולים היא דרך שיווק בעלת יתרונות משמעותיים לעומת שיווק מסורתי בטלוויזיה, רדיו או העיתון. ראשית, הרבה יותר חסכוני לשווק כיום דרך האינטרנט. שנית, הפניה לקהל היעד היא הרבה יותר פשוטה ומאפשרת לעסק שלכם לפנות אל הלקוחות שלו ביתר קלות ובנוסף ניהול העסק באינטרנט לעיתים קרובות אינו מצריך מיקום פיזי (משרד, או חנות) ומאפשר את ההתנהלות כולה באופן וירטואלי.

אז איך זה נעשה שיווק אינטרנטי?

שיווק במדיה הדיגיטלית בדרך כלל נעשה באמצעות יועץ שיווק באינטרנט שתפקידו הוא לקדם את העסק שלכם דרך מיצוי כל האופציות העומדות לרשותו און ליין. יועצי שיווק בדרך כלל יתמחו במספר אפיקי שיווק אינטרנטיים: הקמת אתר אינטרנט, קידום האתר במנועי החיפוש מה שמכונה (SEO), שיווק מבוסס תוכן (מאמרים, בלוגים וכדומה), שיווק מבוסס קישורים (לינקים), שיווק במדיות החברתיות (אינסטגרם ופייסבוק לדוגמא) ושיווק באמצעות סרטונים. יועץ שיווק באינטרנט בדרך כלל יבנה יחד אתכם תוכנית שיווק מפורטת. התוכנית צריכה לכלול מספר הגדרות ויעדים: אפיון והגדרה של קהל היעד שלכם (אל מי אתם בעצם מנסים לפנות), הגדרת המטרות השיווקיות באינטרנט (מה הייתם רוצים להפיק מזה), הכלים בהם תרצו להשתמש בכדי לקדם את העסק שלכם, הגדרת תקציב (התקציב אומנם יהיה נמוך יותר ממה שתשלמו על פרסום באפיקי המדיה האחרים, אך גם כאן ישנו רף תקציבי שונה לפרסומים שונים), בניית עמודי נחיתה ויצירת קישורים לאתר שלכם, והכי חשוב הגדרת הפרמטרים שלכם להצלחה. כלומר, מה אתם הייתם רוצים לראות ומחשיבים כהצלחה בעקבות הפרסום באינטרנט.

האם ניתן למדוד את הצלחת הקמפיינים?

בכל מה שקשור לפרסום עסקים קטנים, הצלחה או אי הצלחה של שיווק אינטרנטי היא בהחלט מדידה ולכן יכולה לספק לבעל העסק הבנה טובה מאוד של השוק ושל הצלחת העסק שלו. באמצעות ניטור התנועות באתר יכול בעל העסק לדעת כמה לקוחות התעניינו באתר שלו. מאחר ועניין בלבד אינו מספק, אתר טוב יכלול בתוכו גם עמודי תוכן רלוונטיים שמטרתם למשוך את הלקוח לקרוא ולחקור את מה שיש לכם להציע. תוכן איכותי ומזמין הוא מה שלרוב מאפשר את יחסי האמון ((Rapport  בינכם ובין הלקוח. מה שבחנות פיזית או בקליניקה הייתם עושים תוך מגע פנים מול פנים עם הלקוח, באינטרנט, מאחר והכל וירטואלי הדרך שלכם ליצור את האמון והקשר עם הלקוח היא דרך יצירת תוכן זמין ואיכותי.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך: