זה קורה: קורס הדיגיטל המוביל בישראל מגיע לצפון

יוסי לוי, מומחה דיגיטל ותיק ומוערך ובעלים של משרד פרסום מוביל, מגיע למכללת כנרת עם הקורס המוביל לניהול קמפיינים ממומנים PPC עם תעודה ממשלתית רשמית של משרד העבודה.

(ממאגר אישי) הרצאה על פרסום לבעלי עסקים בפייסבוק ישראל

יוסי שלום רב,

ראשית ברכות על כך שנבחרת לנהל את קורס ניהול קמפיינים ממומנים – ppc במכללה האקדמית כנרת שאמור להתחיל בחודש יוני 2022.

"תודה רבה".

ספר לנו מאין הגיע הצורך ללמד קורס מקצועי זה?

"עולם האינטרנט מוביל שורה של מקצועות חדשים אשר לא היו קיימים לפני העידן הזה. ההתפתחות המואצת של כל מה שקשור באתרי האינטרנט מצריך ידע מקצועי רב ולכן קיים צורך תמידי בהרחבה של כמות האנשים המיומנים שיעסקו בכך".

אני מבינה שגם במשרד העבודה הבינו את הצורך הזה ולכן הקורס מתנהל בשיתוף איתם?

"כל אזור הצפון נמצא בתנופת עשייה ופיתוח. גם במשרד העבודה הבינו את הצורך בהענקת אפשרויות למידה לתושבים שצמאים לידע בתחום השיווק הדיגיטלי וזאת לאור הצורך של העסקים באנשי מקצוע שמתמחים בכך. בצפון נפתחים הרבה מאד עסקים חדשים כמו חברות היי טק אשר קיבעו את מקומן בצפון ולכן הם זקוקים לסיוע של אנשים בתחום זה.

אלו הסיבות שמשרד העבודה החליט על בניית מסלול אקדמי ייעודי למטרה זו, אשר כל סטודנט ילמד בו 140 שעות אקדמיות שיחולקו ל – 28 מפגשים בני 5 שעות כל אחד בשעות אחר הצהרים. התכנים נקבעו בחשיבה משותפת של נציגי משרד העבודה ושלי, כדי להעניק לסטודנטים את מלוא המידע שיאפשר להם להתחיל לעסוק בנישה מרתקת זו".

(ממאגר אישי) צילומי קמפיין עם האחות, הדר ויוסי לוי

מה מיוחד במסלול זה מול קורסים מקבילים במכללות אחרות בישראל?

"אני תושב הצפון, גר בבית שאן, נושם ועובד בפריפריה לאורך כל חיי הבוגרים. כבר שנים רבות אני מנהל משרד מצליח לשיווק דיגיטלי בעפולה, אני מעסיק 14 עובדים ועובד בעיקר עם עסקים גדולים בצפון ובכל רחבי הארץ. לאחרונה פתחתי גם סניף שלנו בתל אביב.

העובדה שאני חי ונושם את כל מה שקורה בצפון, מאפשרת לי ראייה מזוויות אחרות שאינן כה בולטות במקומות אחרים בארץ. לכן כאשר אני מלמד את תושבי הצפון, אני יודע בדיוק איך תהיה ההתנהלות שלהם מול גופים עסקיים שונים, אלו מוקשים עלולים להיות להם בדרך ומהי הדרך הנכונה להתגבר עליהם.

כשאני מלמד סטודנטים מהצפון, זה קורה מהקרביים שלי, במהלך השיעור אני מסביר להם דברים בזמן אמת. כמו ניתוח case study על מקרה אשר קרה לי הבוקר במשרד. איזה קמפיין הרצנו, באילו בעיות נתקלנו, אילו אפשרויות היו לנו כדי לפתור אותן, באיזו דרך בחרנו, מדוע בחרנו דווקא בה ומהו הצפי לתוצאות מקמפיין זה.

הסטודנטים שומעים הכול כשזה טרי, שותפים להתלבטויות המקצועיות ומבינים לעומק את הצפת הבעיה ואת הפתרונות שהענקנו לכך, כדי לקדם את התהליך להצלחת הקמפיין עבור הלקוח הספציפי.

אני מסביר להם באופן מפורט ומעמיק את כל התהליכים היום יומיים שמתרחשים במשרד בנושא קמפיינים, תקציבי פרסום, תובנות והתנהלות מעשית. בדרך זו הם יוכלו לעבוד מהצפון ולהעניק את השירותים המקצועיים שלהם לעסקים בצפון וגם במרכז ובדרום. כיוון שלאור צורת ההתנהלות הממוחשבת, אין כל חשיבות למיקומו של המשרד וההתנהלות היא מול כל גורם ללא קשר למיקומו הגיאוגרפי בארץ".

(ממאגר אישי) מכשיר את דור העתיד וחוד החנית של מקצועני הדיגיטל בישראל

מהו הערך המוסף של הסטודנטים אשר ילמדו קורס זה?

"הקורס מתקיים במכללה האקדמית כנרת, זהו אחד המקומות היפים בארץ שבו כדאי ללמוד באווירה סטודנטיאלית נעימה בטבע. התחושה הנפלאה מסביב מאפשרת לסטודנטים ללמוד וליהנות מהלמידה.

בשיתוף עם משרד העבודה הכנו סילבוס עשיר בידע שיעניק לכל סטודנט את כל הכלים המקצועיים שהוא יזדקק להם כדי לעבוד בתחום מתפתח זה, באופן השימוש בפלטפורמות חדשנות כמו הפעילות המסועפת ברשתות החברתיות. בנוסף לכך יקבל כל סטודנט גם שעות של פרקטיקה הכוללות ייעוץ, הכוונה והפקת לקחים. זהו שילוב מוצלח ביותר שיתווה לו את הדרך ויעניק לו המון ניסיון.

אני לא מרצה שמגיע לקורס ומלמד דיגיטל בתיאוריה, אלא אני בעל משרד פרסום פעיל , דינמי ואנרגטי ואני מתפרנס מכך ביום יום. לכן דפוס החשיבה שלי הוא מתוך מה שקורה בעסק ולא משהו תיאורטי שתלוי באוויר. כל נושא שעליו אני מדבר ומסביר הוא מתוך השטח, עקב מקרים שונים שקורים אצלינו במשרד.

בנוסף אלי יש צוות נוסף של מורים שכולם עוסקים בתחום הפרסום הלכה למעשה בחיי היום יום שלהם ולכן גם הם מדגישים לאורך כל שעות הלימוד את העשייה הפרודוקטיבית במשרדי הפרסום".

(במשרדי פייסבוק ישראל) "אני רוצה לייצר את רף חדש בדיגיטל"

האם בתום הקורס להערכתך כל אחד מהסטודנטים יוכל להשתלב באופן מידי במעגל העבודה?

"חד משמעית כן. הסטודנטים מקבלים את כל המעטפת ויוכלו לחפש עבודה כשכירים בחברות מסחריות, משרדים ממשלתיים, או במשרדי שיווק דיגיטליים. לצורך כך במהלך הקורס מתקיימת סדנה של כתיבת קורות חיים, כדי שהבוגרים ידעו מה לכתוב וכיצד לכתוב את המידע על עצמם בדרך הנכונה ביותר שתוביל לכך שיזמנו אותם לראיונות עבודה. בנוסף לכך אנו מפעילים קבוצת השמה שחברים בה כ – 7,000 אנשים ודרכם הבוגרים יוכלו למצוא באמצעות הקישור לקבוצת הווטס אפ, מקומות עבודה רלוונטיים".

האם הם יוכלו להערכתך גם לעבוד כעצמאיים בתום הלמידה?

"בוודאי שכן, כל בוגר יכול לעבוד כפרילנס ולהעניק שירות מקצועי ללקוחות שלו. אנחנו מלמדים אותו בקורס כיצד לשווק את עצמו, כיצד למצוא לקוחות ולהגדיל כל הזמן את מעגל הלקוחות שלו. כל זאת כדי שיהיה לו עסק פעיל ומצליח בעל הכנסות נאות. הוא יציע ללקוחות הללו לבצע עבורם ניהול של קמפיינים בליווי חודשי קבוע בשיטת הריטיינר וכך תהיה לו הכנסה קבועה.

אנחנו גם מעניקים להם במהלך הקורס את הבסיס להקמה של עסק. איך לנהל עסק ברמה הפיננסית, אילו נקודות הן החשובות ביותר כדי להפעיל את העסק באופן הנכון, איך להתנהל נכון מול עובדים, לקוחות, ספקים, בנקים ורשויות המס. כמו כן ניהול נכון של הזמן, איך לשמר לקוחות, איך לקבוע את העלויות. כמו כן אילו דוחות כדאי להעביר ללקוחות אחת לתקופה כדי שגם הם יבינו את הפעולות שמבצע איש הפרסום שלהם וההשפעה שלהן על הפריחה בעסק שלהם".

האם הלמידה כוללת שיעורים בכיתות וגם השלמות של חומר לימודי ועבודות בבית?

"אנחנו הקורס היחיד בארץ שמעניק לכל הסטודנטים קורסים דיגיטליים מוקלטים שכוללים את כל המידע המקצועי שלומדים לאורך הקורס בכיתה. זוהי דרך נפלאה עבור הסטודנטים לעבור על החומר להכיר טכניקות תפעוליות, להבין את התפקיד של כל אחד מהכפתורים, ללמוד את כל האופציות של פילוחי הנתונים הנדרשים, כדי לבצע את הקמפיין הפרסומי – ppc באופן המושלם כך שיניב תוצאות ללקוח שלו".

נשמע שיהיה זה קורס מסקרן מאד, אני מאחלך לך ולכל צוות המורים והסטודנטים המון הצלחה.

לקבלת סילבוס ומידע השאירו פרטים בטופס